Vereniging Women in Connection van start

RIDDERKERK - Op zondag 21 april gaat de nieuwe Vereniging Women in Connection (WIC) in Ridderkerk van start. De vereniging maakt gebruik van een ruimte in de Social Store naast de Fakkel.

WIC is dé nieuwe ontmoetingsplek voor meiden en dames met een Islamitische achtergrond. Het is een laagdrempelige vereniging waarbij het ontmoeten en verbinden centraal staat en waar men vooral mag zoals men is. Gelovig of niet, alle vrouwen zijn van harte welkom. Iedere laatste zondagmiddag van de maand organiseert Women in Connection een bijeenkomst met wisselende thema’s. Ook voor tienermeiden (Young Women in Connection) zal er iedere maand een themamiddag plaatsvinden onder leiding van twee professionele docenten.

Suikerfeest
Bij de start op 21 april zullen verschillende activiteiten zijn die in het teken staan van Eid ul Fitr, oftewel het Suikerfeest. Van 12.00 tot 13.30 uur is er een activiteit voor kinderen van 4 tot 12 jaar. Daarna is er van 14.00 tot 16.00 uur een high tea voor meiden van 12 tot 17 jaar. Tenslotte is er van 17.00 tot 19.30 uur een gezamenlijke maaltijd voor vrouwen van 18 jaar en ouder.
Aanmelden voor een van de activiteiten of voor het stellen vragen kan men contact opnemen met Nelleke Bennahou: 06 1649 1850 of door te mailen naar: wicridderkerk@gmail.com.