Ridderkerker Strootman scoort voor Oranje

Sport

RIDDERKERK - Middenvelder Kevin Strootman uit Ridderkerk heeft vrijdagavond in het WK-kwalificatieduel met Hongarije gescoord voor het Nederlands elftal. De oud-Spartaan was al in de eerste helft trefzeker voor Oranje in de Amsterdam Arena.

Tegelijk kroonde aanvaller Robin van Persie zich tot de nieuwe topscorer aller tijden van het Nederlands eftal. De Rotterdammer heeft nu inmiddels 41 treffers gemaakt voor Oranje. De oud-Feyenoorder is daarmee oud-Ajacied, en huidig assistent van bondscoach Louis van Gaal, Patrick Kluivert gepasseerd op de ranglijst. De Amsterdammer trof 40 maal doel in zijn carriére.

Nederland won het duel overigens met 8-1. De overige doelpunten kwamen op naam van Lens, Van der Vaart en Robben. De acht wel volgemaakt door een eigen treffer van de Hongaren.