Het toekomstbeeld op de hoek van de Kastanjelaan en Populierenlaan

'Kantoorwonen' in trek

RIDDERKERK - Op maandag 8 januari 2016 wordt officieel begonnen met het bouwen van appartementen in twee kantoorgebouwen in Ridderkerk-West. Symbolisch zal een muur worden doorbroken.

In twee geschakelde kantoorpanden aan de Kastanjelaan worden met 24 appartementen gerealiseerd. Op twee na zijn de drie- en vierkamerappartementen allemaal verkocht. De ombouw wordt gerealiseerd op initiatief van Starts BV. Het is de eerste keer dat in Ridderkerk een woonfunctie wordt gegeven aan voormalige kantoorvloeren.

De plannen voor dit project Castagne werden ruim een half jaar geleden gepresenteerd. In eerste instantie was het idee van de projectontwikkelaar om op deze locatie appartementen voor starters te realiseren. Daar was het gemeentebestuur niet enthousiast over. Een compromis werd gevonden door te bouwen voor een hoger segment. Dit resulteerde in ruimere, maar ook duurdere appartementen met verkoopprijzen vanaf 170.000 euro. Ook daar was vanaf de start van de verkoop veel belangstelling voor. De eerste open dag in juni trok ruim 300 belangstellenden.

Op de drie verdiepingen van de in 1990 gebouwde kantoren worden levensloop bestendige woningen gerealiseerd. Er wordt voorzien in brede deuren zonder drempels en kan men kan met een lift op alle etages komen. De gebouwen worden tevens 'ingepakt' met een nieuwe isolatielaag om het verkeerslawaai buiten te houden en zuiniger te kunnen stoken. De oplevering staat gepland voor juli 2016.