Zingen met orkest tijdens The Night of the Knights

RIDDERKERK - Het Ridderkerks Symfonieorkest organiseert op zaterdag 12 november 2016 een spectaculair concert, waarvoor zij op zoek zijn naar ervaren amateurzangers.
Het symfonieorkest is ambitieus te noemen en geeft regelmatig bijzondere concerten waarin zij de verbinding zoeken met andere kunstvormen. Bij het komende concert gebeurt dat met een projectkoor. Het programma heeft het thema 'The Night of the Knights' en zal bestaan uit in totaal vijf prachtige en heldhaftige werken. Het koor moet twee muziekstukken extra karakter en volume geven; The Black Knight van Edward Elgar en The Armed Man: Mass for Peace van Karl Jenkins.
Aanmelden voor dit projectkoor is nog mogelijk. Vooral mannenstemmen zijn meer dan welkom! De voorbereidende koorrepetities zijn op elke vrijdagavond vanaf 16 september t/m 11 november van 20.00-22.00 uur. Op zaterdag 29 oktober is er een repetitiedag met het orkest (ochtend en middag). Alle repetities vinden plaats in Ridderkerk. De voorbereiding met het projectkoor is in handen van de ervaren koorrepetitor, Hans Cok die onder andere ook dirigent is van de Christelijke Oratorium Vereniging Ridderkerk. Tijdens de concertavond staat de vaste dirigent van het orkest, Marcel Geraeds, op de bok. Voor deze ervaring (repetitieavonden, repetitiedag en concert) wordt van de koorleden een kleine bijdrage van 25 euro gevraagd om de onkosten te vergoeden. De bladmuziek en verdere praktische informatie krijgen de zangers na aanmelding per mail. Aanmelden kan via: info@ridderkerkssymfonieorkest.nl of (0180) 46 48 42.