Op avontuur met Drakentemmer

RIDDERKERK - Sport en Welzijn presenteert op dinsdag 3 januari een jeugdvoorstelling in het Ridderkerkse theater Het Plein. Productiehuis Valentijn brengt deze middag vanaf 13.30 uur "De Drakentemmer".
Dit sprookje voor kinderen van 4 tot 9 jaar gaat over een klein, dapper en nieuwsgierig jongetje op het eiland Krijt. Ooit is alle kleur uit het leven van de mensen op het eiland verdwenen, waardoor zij nu alleen zwart en wit kennen. Het was het werk van de vuurdraak, maar niemand op het eiland weet waarom. Het jongetje gaat op zoek naar het antwoord. Het verhaal wordt met bordkrijt verteld door een tweetal acteurs met behulp van woorden, liedjes en tekeningen. Na de voorstelling van ±50 minuten kunnen de kinderen met de spelers meedoen aan een drama-spelworkshop. Ook is er een creatieve activiteit. Het tweede deel duurt ±35 minuten. In de voorverkoop zijn de kaarten voor €5,00 verkrijgbaar bij de kassa van zwembad De Fakkel.