Ridderster naar WMC in Kerkrade

RIDDERKERK - Percussiegroep Ridderster doet dit jaar opnieuw aan het Wereld Muziek Concours (WMC), het grootste muziekevenement ter wereld, in Kerkrade. De Ridderkerkse groep zal op zaterdag 15 juli haar programma tonen bij dit topevenement.

In aanloop hiernaartoe wordt er al druk gerepeteerd. Speciaal op het thema van het WMC, " Breathing the World ", is door de eigen instructeur, Theo Vet,

een uitdagend muziekstuk geschreven. De afgelopen maanden is er hard gewerkt aan het instuderen van het muziekstuk en bijbehorende figuren die op het veld gelopen gaan worden.

Op zaterdag 27 mei zal er in Klundert een try-out concours plaatsvinden waar deelnemende korpsen de gelegenheid krijgen om aan een jury te laten zien waar ze staan in de voorbereiding naar het WMC. Er zal volgens de normen van het WMC gejureerd worden. Hierdoor krijgen de korpsen een goed beeld van waar ze staan in de voorbereiding en waar ze nog aan moeten werken om tot een perfecte uitvoering te komen op het WMC.

Er zijn nog kaarten voor 15 juli beschikbaar via: www.wmc.nl.