Expositie van schilderijen met edelstenen in Gemeentehuis

RIDDERKERK - Ingrid Zelessen exposeert van 16 januari tot en met 8 februari in de middenbeuk van het Gemeentehuis in Ridderkerk. De expositie is tijdens de openingstijden van het gemeentehuis gratis te bezichtigen.

Ingrid woont in Ridderkerk en houdt zich al ruim 25 jaar bezig met kunst: het abstract schilderen en het maken van sieraden.
Jaren geleden raakte Ingrid gefascineerd door de betekenissen van edelstenen en mineralen. Bij het zien en de aanraking van een edelsteen ontstaat bij haar de inspiratie. Zij verwerkt de vaak kostbare edelstenen in haar schilderijen en schept er een wereld van abstracte verbeelding omheen. Robijn, Saffier, Opaal, Amethist, Bergkristal; iedere edelsteen vertelt verhalen en Ingrid vertaalt die in haar abstracte schilderijen. Ingrid exposeert met haar schilderijen regelmatig in galerieën en op kunstbeurzen. Zij is ook aangesloten bij het kunstenaarscollectief 'Friends of Art'. Voorheen was deze galerie in Ridderkerk gevestigd maar tegenwoordig zijn de kunstwerken van alle kunstenaars te bezichtigen in een pop-up galerie in restaurant 'd Ertepeller in Papendrecht. Vanaf maart opent de nieuwe vaste Friends of Art Galerie in 'lifestyle complex de Graanbuurt in Giessenburg'. De expositie in het Gemeentehuis bevat de gehele collectie schilderijen; Ingrid schildert in acryl, abstract, mixed media, verschillende materialen worden gebruikt waaronder de edelstenen. Op deze expositie zijn ook haar sieraden te bewonderen. Alle informatie is te vinden op haar website www.ingridstenen.nl.