Bouw van 23 woningen Groot Goed in Ridderkerk-Het Zand officieel gestart

RIDDERKERK - In het bijzijn van de kopers heeft wethouder Volbregt Smit van Gemeente Ridderkerk op 21 februari een paal geheid voor de 23 woningen in het project Groot Goed. Hiermee heeft hij het officiële startsein gegeven voor de bouw. In zijn toespraak haalde de wethouder aan dat het overgrote deel van de woningen is verkocht aan Ridderkerkers, die met de toevoeging van deze nieuwbouw weer een stap in hun wooncarrière kunnen zetten. Het project Groot Goed ligt in de wijk Het Zand, tussen de Hugo de Grootlaan en de Middenmolendijk in Ridderkerk. De 14 ruime twee-onder-een-kapwoningen, drie met de garage aan elkaar geschakelde vrijstaande woningen en twee vrijstaande woningen aan de Hugo de Grootlaan waren heel snel verkocht. Achter de Middenmolendijk komen vier exclusieve vrijstaande villa's in een mooie, landelijke stijl; hiervan zijn er nog twee beschikbaar. Meer informatie: www.woneningrootgoed.nl.

Over ongeveer een jaar zal aannemer Bouwbedrijf Wagemakers deze locatie hebben veranderd in een unieke woonplek. Groot Goed is een ontwikkeling van AMARE Vastgoed en Bouwbedrijf Wagemakers; het ontwerp is van architect Ab Veerbeek.

Op de foto, van links naar rechts: wethouder Volbregt Smit, Menno Stok (AMARE Vastgoed) en Karin.