Wat is Pinksteren?

RIDDERKERK - Pinksteren, weer een minivakantie en weer een extra dag vrij. Maar waarom eigenlijk? Geen paaseieren, geen kerstboom. Wat is Pinksteren eigenlijk en waar komt het vandaan? Pinksteren komt uit het Grieks (Pentekoste) en betekent vijftig, dat komt omdat Pinksteren vijftig dagen na Pasen is. Er wordt herdacht dat tien dagen na de hemelvaart van Jezus de Heilige Geest is neergedaald over Jezus' volgelingen. Dat betekent dat iedereen die in God gelooft en de Heere Jezus heeft liefgekregen de Heilige Geest kan ontvangen.

Maar wat betekend het om De Heilige Geest te ontvangen? Dat betekent dat de Heilige Geest in het hart komt wonen en werken. Hij moedigt men aan om meer te willen weten over God, Hij wil helpen en leren hoe men God beter kan leren kennen. Men ontdekt door de Heilige Geest wie men is voor God en Hij leert men zijn gaven te ontdekken en te gebruiken in dienst van God.

Mensen die nieuwsgierig zijn geworden zijn op 19 mei tussen 10:00 en 16:00 van harte welkom in de Singelkerk. Ook mensen die een stil plekje zoeken om tot rust te komen en te genieten van de mooie muziek zijn welkom. Ook de Oudheidkamer tegenover de Singelkerk heet men van harte welkom en vertelt  graag meer over de rijke historie van Ridderkerk. Tevens kan men er een kopje koffie krijgen.