Op 30 juli wordt er door het bomenrijke Reijerpark gewandeld

Zomerfestijn voor senioren

RIDDERKERK - In de maanden juli en augustus worden de jaarlijkse senioren zomeractiviteiten weer georganiseerd door Facet Ridderkerk. Ook dit jaar staat het programma weer vol met gezellige, sportieve en leuke uitstapjes. Het zomerfestijn start op dinsdag 16 juli en duurt vier weken.

Op het programma staan vijf dagtochten. Op 16 juli is er een uitje naar de Broekerveiling in Broek op Langedijk. Daarna volgen het Kijk- en luistermuseum in Bennekom en de Utrechtse Heuvelrug (18 juli), een rondrit over de Veluwe (23 juli), de Tropical Zoo & Vlindertuin in Zeeland (25 juli) en Elburg voor de expositie Zandsculpturen (1 augustus). Dichterbij huis blijft men met de scootmobieltochten die op het programma staan voor 18 juli, 25 juli en 1 augustus. Op deze dagen wordt door de mooiste natuur- en recreatiegebieden van Ridderkerk en omgeving gereden. De routes zijn ongeveer 35 km en onderweg wordt uitgerust voor een lekker drankje. Startpunt is grandcafé Burgerzaken aan het Koningsplein. Op 30 juli is er een natuuractiviteit in het Ridderkerkse Reijerpark. Men krijgt een rondleiding in NME-centrum "De Groene Draak" en wandelt samen met natuurgids Aart van Dragt door het park dat maar liefst 287 boomsoorten rijk is. Ook met een rollator kan men deelnemen. Verder staan er verschillende beweegactiviteiten en een creatieve workshop op het programma. Inschrijven en betalen kan bij de balie van Facet Ridderkerk aan de Schoutstraat 5. Op 14 mei kan men tussen 10.00 en 11.00 uur ook inschrijven in de Gasterij in West en tussen 14.00 – 15.00 uur in WVC Bolnes. Op 16 mei is er van 10.00 tot 11.00 uur inschrijving in WVC Slikkerveer. Het complete programma: www.facetridderkerk.nl.