Leanne van Spronsen-Monster nam de cheque van het Snuffelpand in ontvangst

Snuffelgift voor vluchtelingen

RIDDERKERK - Uit de opbrengst van het Snuffelpand is 1500 euro geschonken aan de stichting Take Care Of Your Neighbor. Deze non-profit organisatie biedt vanuit de Hoeksche Waard hulp aan mensen die in een humanitaire crisis verkeren. De meeste acties voor vluchtelingen die tussen wal en schip zijn beland.

Continu ingezameld worden spullen die vluchtelingen op onder meer de Griekse eilanden Lesbos en Samos. Het gaat daarbij om kleding, dekens en luiers. Daarnaast wordt tandpasta, zeep, muggenspray en paracetamol e.d. ingezameld of ter plaatse gekocht. "Verder willen we het publiek bewust maken van de grote nood die er in de wereld is en hen ook overtuigen van de behoefte om deze middelen te verkrijgen zodat die in deze situaties ingezet kunnen worden" stellen de vrijwilligers van de stichting.
Motor achter Take Care Of Your Neighbour is het echtpaar Monster dat zich het lot van 'vergeten vluchtelingen' heeft aangetrokken: "In 2018 zijn we voor een aantal weken naar Lesbos gegaan en hebben we deze crises ook met eigen ogen waargenomen. We hebben prachtig mooi werk kunnen doen, maar helaas altijd met te weinig en te beperkte middelen. De vruchtbare samenwerking tussen de hulporganisaties onderling was prachtig om te zien en de dankbaarheid van de bewoners van de kampen maakten ons beschaamd."

Verkoop
Op zaterdag 6 juli is de maandelijkse verkoop in en voor het Snuffelpand aan het Dillenburgplein in Slikkerveer. Het verzamelde tweedehands goed staat weer van 10.00 tot 16.00 uur uitgestald. Wie op zoek is naar gebruikte meubels kan zaterdag tussen 10.00 en 15.00 uur een kijkje nemen bij de opslag aan de P.C. Hooftstraat (tegenover de dierenkliniek) in Ridderkerk.