De Kangoeroes van KCR hebben veel spelplezier

Kangoeroe Spektakel voor kleuters

RIDDERKERK - Korfbalvereniging KCR gaat op zaterdag 12 oktober een enorm korfbalfeest organiseren en ongeveer 1000 kleuters uit Ridderkerk zijn uitgenodigd: "Korfbal is een fantastische sport."

door Jeffrey van der Maten

Het Mega Kangoeroe Spektakel, zoals het zo mooi heet, moet de jonge kinderen enthousiasmeren om te gaan korfballen. Alle kleuters van de Ridderkerkse basisscholen zijn uitgenodigd. "Korfbal is een sport voor jongens en meiden en het is heel goed voor de sociale ontwikkeling." vertelt lid van commissie groei Marit Leertouwer. "Daarnaast is het goed voor de gezondheid van kinderen om te bewegen. Dat gebeurt veel minder dan vroeger. Als club vinden we het belangrijk dat de jeugd in Ridderkerk dat wél gaat doen."
Met het brede sportspectrum in de gemeente ligt het niet voor de hand dat kinderen voor korfbal kiezen. Toch raadt Leertouwer, die de sport jarenlang zelf beoefende, de kinderen korfbal ten zeerste aan. "Korfbal wordt bij de kangoeroes gecombineerd met leuke spelletjes, zoals zaklopen en blikgooien."
Het is niet de eerste keer dat KCR een korfbaldag organiseert voor ukkies. De afgelopen jaren was het echter veel kleiner dan het dit jaar beoogd is. "Toen deden er rond twintig kinderen mee" vertelt Leertouwer. "Nu zetten we hoger in. We hopen dat er vijftig, honderd kleuters komen. Dat zou echt fantastisch zijn. Misschien komen er wel tweehonderd. We weten niet wat we kunnen verwachten, dat maakt het spannend. Maar we hebben er enorm veel zin in."
Op 12 oktober is het zover. Aanmelden kan via: www.kcrkorfbal.nl/kangoeroespektakel.