Lichtjesactie voor Sophia op Dr. Schaepmanschool

De Dr. Schaepmanschool in Ridderkerk doet dit jaar mee met de lichtjesactie van het Sophia Kinderziekenhuis. De kinderen hebben kaarsjes met elkaar geknutseld die in de groepen te koop zijn voor € 2 per stuk. Dit symbolische kaarsje wordt in een grote kerstboom op een centraal punt in de school gehangen.
Op vrijdag 20 december zal de totale opbrengst bekend gemaakt worden tijdens de kerstviering. De gehele opbrengst van deze lichtjesactie gaat naar het Sophia Kinderziekenhuis. Het Sophia Kinderziekenhuis gaat de opbrengst gebruiken voor het realiseren van het Sophia Kinderhersencentrum.
De lichtjesactie wordt op donderdag 19 december afgesloten met een lampionnenoptocht door de wijk. De kinderen zullen starten aan de Hovystraat waarna zij door de wijk zullen lopen richting de Singelkerk. Hierna lopen ze terug naar school.