Een cheque voor Friends of the American Dream en Draagt Elkanders Lasten

Snuffelpand schenkt aan twee doelen

RIDDERKERK - Deze maand schenken de Ridderkerkse Vrouwen voor Vrede 2000 euro aan Stichting Friends of the African Dream in Sierra Leone en 1000 euro aan Stichting Draagt Elkanders Lasten voor hulp aan Oekraïne.

Stichting Friends of the African Dream (FAD) is al sinds 2008 op verschillende wijzen actief in Sierra Leone. Ze bieden o.a. hulp aan mensen die zelf geen staaroperatie kunnen bekostigen, waardoor blindheid wordt voorkomen. Tot nu toe heeft FAD bijna 3000 operaties kunnen laten uitvoeren, waarbij tevens training aan lokale artsen en verpleegkundigen wordt gegeven. Ook worden jongeren financieel geholpen om een beroepsopleiding in de gezondheidszorg of in de techniek te volgen. Verder zorgen microkredieten ervoor dat mensen een kleine onderneming kunnen starten en zo in hun eigen levensonderhoud kunnen voorzien.

Transporten naar Oekraïne
Stichting Draagt Elkanders Lasten in Ridderkerk werkt al veel jaren in de hulpverlening aan de allerarmsten in Roemenië en Moldavië, maar sinds de oorlog in Oekraïne ligt de focus op hulp aan de Oekraïense slachtoffers. Veel transporten met hulpgoederen zijn al gebracht, maar er is nog steeds veel behoefte aan voedsel in het oorlogsgebied.

Verkoop en inleveren
Ook de komende maand is het Snuffelpand bij het Dillenburgplein elke woensdag en zaterdag open van 11.00 - 15.00 uur. Bij de Meubelshowroom aan de P.C. Hoofstraat (tegenover de Dierenkliniek) is men alle woensdagen en de eerste zaterdag van de maand welkom. Tijdens de openingsuren kunnen ook herbruikbare spullen ingeleverd worden.