Goud voor Sanne Kranendonk

Sport

RIDDERKERK - Zaterdag 7 maart en zondag 8 maart vonden de districtswedstrijden plaats voor de instappers van OKK Ridderkerk in Hellevoetsluis. Sofie Li, Caithlin Karel en Roos de Vries turnden op zaterdag en Sanne Kranendonk op zondag.

Op zaterdag plaatste Sofie Li zich met een vierde plaats voor de finale. Met een mooie tweede plaats op vloer en een derde plaats op sprong kon ze goed mee komen in het deelnemersveld. Helaas moest ze wel met de koprol van de balk af . Caithlin Karel eindigde op een achtste plaats en eindigde helaas net niet bij de beste zes turnsters voor doorstroming. Met ook de koprol eraf en wat slordigheidsfouten op de vloer, liet ze nog wat puntjes liggen. Ze sprong wel een hele nette arabier-flikflak. Roos de Vries eindigde op de elfde plaats. Ook Roos ging eraf met de koprol, maar ze knokte op de brug voor haar hoekhang.

Sanne Kranendonk, net een nachtje thuis van wintersport, moest zondagochtend turnen. Niet de beste voorbereiding misschien, maar Sanne scheen er weinig last van te hebben. Ze turnde een prima wedstrijd. Soms kan ze nog wel wat strakker turnen, maar haar trainster was tevreden. Op vloer behaalde ze een tweede plaats en op balk en brug zelfs een eerste plaats. Op balk liet ze een mooie handstand en koprol zien, maar ze had bij haar pasjes wel wat last van flinke wiebels. Bij de prijsuitreiking bleek ze de beste van haar categorie te zijn en dus plaatste Sanne met een gouden medaille zich ook voor de finale.