Aftrap voor jubileum Ridderkerkse Muziekschool

Nieuws

RIDDERKERK - Tijdens de open dag van ToBe cultuurcentrum in Ridderkerk op zaterdag 24 mei is ook de eerste activiteit in het kader van het gouden jubileum van de lokale muziekschool. In 2015 is het 50 jaar geleden dat in Ridderkerk met de muziekschool werd gestart. Dit wordt gevierd met onder meer een jubileumboek dat op 1 januari 2015 klaar moet zijn.

Voor de omslag van dit boek wordt op 24 mei begonnen met het zoeken naar een kind dat model wil staan voor de cover. Tijdens de open dag kunnen kinderen tussen de 8 en 12 jaar door hun ouders worden opgegeven bij de jubileumstand. Er kan dan direct een foto van elke kandidaat gemaakt worden in de fotostudio. Binnen een week krijgt men te horen of daar een vervolg op komt met een professionele fotoshoot.

Anekdotes

Bij de jubileumstand wordt op 24 mei informatie gegeven over alle jubileumactiviteiten in 2015. Men kan zich daar ook opgeven om met anekdotes of verhalen over de muziekschool mee te werken aan de totstandkoming van het jubileumboek.

Tussen nu en december 2014 kunnen belangstellenden een gepersonaliseerd exemplaar van het jubileumboek bestellen. De boeken die op naam gedrukt worden zijn op 1 januari 2015 klaar. Daarna ligt het boek in de Ridderkerkse winkels en zal het ook te koop zijn bij alle jubileumactiviteiten. De open dag van To Be wordt gehouden in Het Plein aan het Koningsplein 2.