Quintus mannen een maat te groot voor Saturnus’72

Sport

RIDDERKERK - De verwachtingen waren al niet hoog gespannen. Koploper Quintus, met ex internationaal Ronald Stuiver, was duidelijk een maat te groot voor de Ridderkerkse handballers.

Saturnus’72 miste zondag drie basis spelers. Naast Dylan Muller en Justin Vlasblom ontbrak ook Timothy Determann. Hij kan wel eens langdurig afwezig zijn als de diagnose van een gescheurde enkelband deze week wordt bevestigd. Het eerste kwartier was het nog een wedstrijd. Saturnus’72 werkte hard maar kon niet voorkomen dat de thuisploeg na de eerste 15 minuten op 10-7 kwam. Bij rust was het verschil al opgelopen tot 25-11 en was Saturnus’72 bezig aan een kansloze missie. Ook in het tweede bedrijf werd de uiterste best gedaan maar was de thuisploeg gewoon een stuk beter. Uiteindelijk werd een forse 44-24 nederlaag geleden. ,,We hebben ons best gedaan, maar meer zat er niet in”, was het duidelijke commentaar van trainer Hans van der Wiel.

Zaterdagavond komen de standaard teams van Saturnus’72 weer in de eigen hal binnen de lijnen. Om 18.30 uur spelen de dames tegen W.H.C. gevolgd om 19.45 uur door de mannen. Ook zij hebben W.H.C. als tegenstander. De Haagse dames hebben momenteel twee punten meer dan de Ridderkerkers maar ook twee wedstrijden meer gespeeld. Zaak dus om bij te blijven. Voor de heren is het zaak om bij te blijven in de middenmoot en de nummer laatst dan ook te verslaan. Maar let op, ‘een kat in het nauw maakt rare sprongen!’.