Eerste Jeu de Boules Bedrijfstoernooi

Sport

BARENDRECHT/RIDDERKERK - Vanaf heden kunnen teams zich opgeven voor het eerste Jeu de Boules Bedrijventoernooi op zaterdag 20 juni. Dit toernooi in Park Buitenoord wordt georganiseerd door Jeu de Boules Vitesse, een onderdeel van de korfbalvereniging in Ridderkerk. Elke firma kan daaraan meedoen met één of meerdere teams, bestaande uit twee personen. 250 Bedrijven uit de regio hebben al een uitnodiging ontvangen en de eerste aanmeldingen stromen binnen.

Vitesse wil met dit toernooi de Jeu de Boules afdeling promoten en het spel in het algemeen meer bekendheid geven. In Frankrijk wordt petanque door jong en oud gespeeld en daar is op toernooien veel geld te verdienen. Veel Nederlanders die naar Frankrijk op vakantie gaan, weten dat er meer in zit dan zo maar gooien. Er komt een heleboel techniek en tactiek bij kijken.

De gemeente Barendrecht staat achter dit evenement, ook al om Park Buitenoord weer nieuw elan geven. De locatie zal worden aangekleed met een gezellige partytent, waar alle spelers en publiek van hapjes en drankjes worden voorzien. In de middag zijn er ook optredens van een dweilorkest en een artiest. Er worden op die dag ook banen beschikbaar gesteld voor particulieren die het leuk vinden om kennis te maken met jeu de boules.
Het toernooi start op liefst veertig banen tegelijk om 10 uur. Er worden vijf partijen gespeeld, elk van maximaal een uur. De laatste ronde start om 14 uur, waarna aan het winnende team de ‘Barendrecht Trophy’ uitgereikt zal worden. De kosten per team bedragen slechts 25 euro. Met dit bedrag wordt niet alleen het toernooi bekostigd, maar profiteren ook Vitesse en een nader te bepalen goed doel van de opbrengst.
Voor meer informatie en inschrijving voor 22 april melden bij Ruud Kappetijn via 0180-615295 of rjl.kap@gmail.com.