Ilirjan Sula maakte ook gebruik van de namen Durim Sula, Durim Sulku en Besnik Sulku, maar verder is er nog weinig van hem bekend.

Politie weet weinig van doodgeschoten Albanees

Nieuws

RIDDERKERK - De politie heeft de identiteit bekendgemaakt van de man die op avond van 6 april in Ridderkerk is doodgeschoten. Het slachtoffer is Ilirjan Sula, een 33-jarige Albanees die ook gebruikmaakte van de namen Durim Sula, Durim Sulku en Besnik Sulku. De politie probeert zijn gangen na te gaan, maar weet nog weinig van hem.

Sula verbleef vermoedelijk al langere tijd in Nederland en mogelijk op meerdere locaties, maar het is vooralsnog onbekend waar. Het onderzoeksteam wil graag weten wie Ilirjan Sula, al dan niet onder een van de andere namen, kende en weten wat voor leven hij leidde. Mogelijk is er een verband met de moord op twee Albanezen in IJsselmonde op 15 januari jl. in IJsselmonde, maar dit moet verder onderzoek nog uitwijzen.

Ilirjan Sula werd op de avond van Tweede Paasdag doodgeschoten op het parkeerterrein bij de flats van het Seringenplantsoen. Hij zat in een zwarte Smart toen hij ogenschijnlijk geliquideerd werd. Na de moord reden de daders met een donkere auto hard weg. De vermoedelijke vluchtwagen is op 7 april aangetroffen op de Regenboogkade in Rotterdam. Op deze zwartgrijze BMW zaten valse kentekenplaten met de combinatie 73-RF-VH. De politie hoopt dat mensen de wagen met dit kenteken ergens hebben opgemerkt.
Op het parkeerterrein van het Seringenplantsoen heeft de politie ook een donkerblauwe Volkswagen Transporter in beslag genomen. Deze bestelbus stond dichtbij de auto waarin Sula werd doodgeschoten. Vermoed wordt dat de VW-bus er al langere tijd geparkeerd stond en met de moord te maken kan hebben. De recherche hoopt in contact te komen met omwonenden die wellicht een of meerdere mensen bij deze bus hebben gezien en eventueel gesproken hebben. Ook andere informatie over de Transporter is welkom.

De politie is te bereiken via 0900-8844. Vraagt u dan naar TGO Lente van de politie Rotterdam. Anoniem tips doorgeven kan via 0800-7000. Een brief schrijven kan ook: Politie Rotterdam, TGO ‘Lente’, Antwoordnummer 2469, 3000 VB Rotterdam (een postzegel is niet nodig). Het mailadres voor deze zaak is: tgo_lente@politie.nl.