Anne van Heest (25)

Door Astrid Potuijt

Waar kennen we jou van?

Sinds mijn tweede woon ik in Ridderkerk. Ik werk bij apotheek Plein Oost en ben lerares op basisschool De Klimop in groep acht.
Ik heb op meerdere Ridderkerkse basisscholen gewerkt.

Kom je vaak mensen tegen die jou 'ergens' van kennen?

Ja, daarvoor hoef ik nog niet eens in Ridderkerk rond te lopen. Als ik in het centrum van Rotterdam ben, zie ik ook klanten of leerlingen.

Vertel eens over je werk.

Het werken bij de apotheek vind ik heel leuk en afwisselend. De ene dag maak ik recepten klaar en de volgende dag help ik de mensen aan de balie. Ik doe dit drie dagen in de week. De andere twee dagen sta ik voor de klas. Ook dat vind ik erg leuk om te doen.
Als ik zou moeten kiezen tussen deze twee banen, zou ik het niet zomaar weten.

Hoe is jouw gezinssituatie?

Ik ben op 9 september getrouwd met Jan-Willem. We komen net terug van huwelijksreis naar Kreta. Ik ken Jan-Willen al ruim tien jaar, maar we hebben sinds 2,5 jaar een relatie.

Waar heb je voor het laatst heel hard om gelachen?

Gisteren hoorde we van mijn moeder dat Jan-Willem en ik elkaar in de kerk bij de trouwplechtigheid niet eens gekust hebben. Op het gemeentehuis wel hoor, maar in de kerk hadden we het op de een of andere manier niet in de gaten.

Wanneer was je het gelukkigst?

(Vol overtuiging en stralend) Nu

Wat is je mooiste jeugdherinnering?

Ik zong vroeger bij het kinderkoor van Jennifer van den Hoek. We traden ook op voor televisieprogramma's. Toen ik acht jaar was mocht ik solo zingen.

Welke toekomstdromen heb je nog?

We willen nog van alles, zoals een caravan. Ook bezoek ik graag musea. Ik zou wel musea in Amerika willen bekijken.
En als ik wat ouder ben zou ik ook wel les willen geven in het apothekersvak. Nu vind ik mezelf daar nog te jong voor.

Waar word je verlegen van?

Als ik complimentjes krijg over mijn werk. Dan begin ik te lachen.

Welk talent zou je willen hebben?

Ik zou wel vreemde talen willen leren zoals Chinees of Grieks. Ik heb zelf meer talent voor rekenen.

Wie zou je voor een dag willen zijn?

Ik ben heel gelukkig met mezelf.

Hoe sta je 's morgens op?

Ik blijf zo lang mogelijk in bed liggen. En daarna heb ik een vaste routine. Ik probeer wel altijd samen met Jan-Willem te ontbijten.

Wat zijn je hobby's?

Ik zing graag en speel dwarsfluit. Op dit moment zing ik vooral samen met mijn zusje voor de lol. Ik zou wel weer bij een koor willen zingen, maar ik weet nog niet welk koor.
Ook teken ik vaak. Ik maak bijvoorbeeld posters voor de Lofprijzingsgroep.

Wat zijn je angsten?

Ik heb geen angsten of fobieën. Ik weet overal wel een positieve draai aan te geven.

Wat vind je stom?

Er is veel veranderd in de vergoedingen op medicijnen. We hebben tegenwoordig in de apotheek vaak te maken met boze klanten. Ik begrijp hun frustratie, maar wij kunnen er niets aan doen dat dit de nieuwe wetten zijn. Klanten worden agressief en zelfs persoonlijk. Dat vind ik echt stom.

Waar kijk je naar op televisie?

Samen met Jan-Willen kijk ik bijvoorbeeld naar de serie Homeland.

Wat staat er in het laatste WhatsAppje dat je hebt gekregen?

Dat is van Sabrina. Zij is mijn beste vriendin en was getuige op mijn huwelijk.
Ze schreef: 'Welkom thuis bruidspaar'.

Wat is je favoriete quote?

'Wat je vandaag moet doen, moet je doen zoals je het morgen denkt dat je het had moeten doen'. Dit is een quote van Toon Hermans.
Ik ken deze al sinds ik een jaar of twaalf ben. Vermoedelijk van mijn moeder.
Meestal had het te maken met huiswerk dat ik niet had gemaakt en waar ik de volgende dag spijt van had.

Ook iemand voor deze rubriek opgeven? Mail dan naar astrid@baruitgeverij.nl