Ouderen weer op de fiets

RIDDERKERK - Nu de lente is begonnen staan ook de deelnemers van de Ridderkerkse Senioren Fietsclub weer klaar om naar buiten te gaan. Op 5 en 6 april worden de eerste kilometers van 2017 gereden.
De woensdaggroep start om 13.15 uur bij het clubgebouw van de Holland Hole Ridders aan de Oosterparkweg. De donderdaggroep vertrekt rond dezelfde tijd bij WVC Slikkerveer aan de Reijerweg 62. In de periode van april t/m september is het mogelijk om wekelijks in groepsverband een stuk te fietsen. De woensdaggroep zit op dit moment redelijk vol maar op donderdag is er nog wel plek. Er wordt gefietst in mooie fietsgebieden zoals onder andere de Hoeksche Waard, Albrandswaard en de Dordtse Biesbosch. Gemiddeld worden er fietstochten georganiseerd van ongeveer 3,5 uur (30 à 40 km). De kosten zijn € 3,00 per rit (incl. koffie/thee en eventueel pontje onderweg).
Een keer meefietsen kan, maar het is gewenst dat men vooraf contact opneemt met de organisatie in verband met het maximum aantal deelnemers per rit. "Er kunnen maximaal 40 deelnemers meefietsen, vanuit veiligheidsoverwegingen" zegt Henny Verhoeven, medeorganisator van de woensdagclub. Wie lid wil worden van de werkgroep en kan helpen met het voorrijden en/of uitzetten van de ritten kan ook contact opnemen met Henny via 0180-412870. Meer informatie over de donderdaggroep geeft Gerrit Roos via 0180-413517.