Voor de jongerencoaches Tina Mars-van Bennekom en Evina Beekink hoeft niemand bang te zijn Foto: Johan Kruithof

Coaching voor jongeren met faalangst

RIDDERKERK - Het Coaching Point van Sport en Welzijn in Ridderkerk kan ook jongeren met faalangst van dienst zijn. Er wordt hiermee hulp geboden aan jongeren die het gevoel hebben dat er (te) veel van ze gevraagd wordt. Bij de overstap van het voortgezet onderwijs naar een MBO-, HBO- of universitaire opleiding komen jongeren voor nieuwe taken en verantwoordelijkheden te staan. Druk vanuit de omgeving, en tegenwoordig ook financiële druk voor studenten, gecombineerd met twijfel over de eigen mogelijkheden, zorgt vaak voor flink wat spanning. "Heel begrijpelijk dat dit lang niet altijd goed gaat en dat jongeren soms het gevoel hebben vast te lopen", zegt jongerenwerker Tina. "Gelukkig is er iets aan faalangst te doen".
"De kracht van de begeleiding bij het Coaching Point zit in de individuele aandacht", zegt Tina. "Maatwerk is de sleutel tot succes en daarom gaan we samen aan de slag om blokkades op te heffen en belemmeringen het hoofd te bieden. De individuele en oprechte aandacht waarmee we jongeren benaderen en de ongedwongen huiselijke sfeer waarin we werken, zijn ons handelsmerk. Geen kille zakelijke of schoolse omgeving, maar gewoon praten en werken aan de tafel in het jongerencentrum De Loods, met een kop thee of koffie binnen handbereik. Jongeren voelen zich écht gezien en gehoord en dat maakt het samen werken aan de faalangst tot een soms pittige maar altijd plezierige en vaak verrassende ontdekkingstocht." Heb jij faalangst of zou je gewoon een keer met de jongerencoaches willen praten? Tina Mars-van Bennekom en Evina Beekink zijn bereikbaar van maandag t/m vrijdag via coachingpoint@senw-ri.nl, 06 1191 1950 (Tina) of 06 1432 7403 (Evina).