Nieuw en oud 'Bij Suuzzz'

RIDDERKERK - Afgelopen zaterdag zijn de winkeldeuren aan de Amaliastraat 21B in de gezellige Ridderkerkse wijk Slikkerveer geopend. Volgens de eigenaresse Judith Bouman een bijzonder koop- en verkoopconcept wat oorspronkelijk uit Finland naar ons landje is komen overwaaien en al een aantal jaren succesvol is gebleken in het hoge noorden van Nederland. Bij Suuzzz moet je denken aan een soort 'fysieke' marktplaats waar de verkopers hun tweedehands of handgemaakte spulletjes kunnen uitstallen en de kopers in een gezellige sfeer op hun gemak deze spulletjes kunnen zien en voelen. Er worden zowel complete stellingen als losse planken verhuurd waar de tweedehands, zelfgemaakte of nieuwe spullen te koop kunnen worden aangeboden. Het idee, voegt haar collega Susan toe, is eigenlijk heel eenvoudig mensen huren bij ons een stelling of losse plank voor minimaal een week waarbij ze hun spulletjes zelf mogen uitstallen in de stelling en voorzien van een door hun zelf bepaalde prijslabel. De volledige opbrengst van de verkochte artikelen krijgen ze na de verhuurperiode op hun bankrekening gestort. Bij Suuzzz kan je heerlijk rondneuzen naar kleine nieuwe of 2e hands cadeautjes voor een zwangerschap, geboorte, verjaardag, vakantie, of zomaar als attentie voor iemand. Judith blijft helemaal enthousiast en geeft aan dat ze er samen met Susan naar streeft om regelmatig een stelling opnieuw te verhuren zodat het aanbod heel gevarieerd blijft en het daardoor elke keer een plezier is om weer terug te komen. Ook bij de start afgelopen zaterdag bleek maar weer dat het een uniek concept is waarbij nu geen enkele stelling hetzelfde is. Ja grapt Susan… staat er deze week niets voor je bij dan kan het volgende week zomaar anders zijn.