Altviolist Philharmonisch Orkest bij Ridderkerks Symfonieorkest

Op zaterdagavond 17 maart verwelkomt het Ridderkerks Symfonieorkest Galahad Samson in haar midden. De (plaatsvervangend) solo-altviolist van het Rotterdams Philharmonisch Orkest maakt die avond een uitstapje naar Ridderkerk. Samen brengen zij het bekende stuk Kol Nidrei van componist Max Bruch.

Galahad Samson studeerde viool  in Den Haag bij Qui van Woerdekom en Kees Hulsmann. Na zijn bachelor vervolgde hij zijn studie op de altviool in Rotterdam bij Anne Huser. Sinds 2007 is hij in dienst bij het Rotterdams Philharmonisch Orkest, sinds 2011 als plaatsvervangend solo-altviolist. Galahad speelt op een Bodio altviool uit ca. 1820.

Het Ridderkerkse orkest mag met hem samenwerken dankzij een mooie actie van het Rotterdams Philharmonisch Orkest. Elke amateurvereniging die een flink aantal kaarten kocht voor concerten in De Doelen 'kreeg' een solist voor een eigen concert. Bijzonder aan de samenwerking is ook dat Kol Nidrei oorspronkelijk voor cello is geschreven. Het stuk stond zowel bij de solist als bij het orkest op het wensenlijstje en zo is deze aparte uitvoering tot stand gekomen.

Naast Kol Nidrei speelt het orkest de Coriolanus Ouverture van Beethoven, Roemeense Dansen van Bartok en de Symfonie in C van Bizet. Daarmee wordt meteen ook het thema van het concert duidelijk: het is allemaal muziek van een componist met een B. Het orkest staat ook dit concert weer onder leiding van Marcel Geraeds.

Het concert wordt gehouden in de Opstandingskerk aan de Rijksstraatweg 95 in Ridderkerk en begint om 20:00 uur. Wie meer wil weten over het programma kan om 19:15 uur aanschuiven bij de introductie. Die wordt, net als bij de vorige twee concerten, verzorgd door klarinettist Lukas Koet. Kaarten voor het concert kosten 15 euro. De introductie is voor 3 euro bij te wonen. De kaarten voor het concert zijn op 17 maart verkrijgbaar aan de zaal en te reserveren via info@ridderkerkssymfonieorkest.nl.