Een beeld uit de nieuwe videoclip van Javi Escalera, die in Rotterdam is opgenomen.

Javi Escalera brengt cd-single uit met een boodschap

RIDDERKERK - De nieuwe single van Javi Escalera heeft de titel “Wat Ik Zie”. We zijn natuurlijk gewend geraakt aan de romantische insteek van deze Spaans/Rotterdamse chansonnier, maar deze keer heeft het liedje van de Ridderkerker een idealistische boodschap.

De tekst omschrijft de visie van Javi en geeft zijn kijk op hoe we volgens hem het één en ander zouden kunnen veranderen, zodat het een wereld wordt met alleen blije mensen: “Als we de krachten bundelen kunnen we daadwerkelijk iets betekenen voor elkaar, en voor deze aardbol.”

Dit lijkt misschien een utopie, maar zoals Javi zingt: “Samen kunnen wij de wereld veranderen.”
Javi Escalera, die zelf de tekst van dit nummer schreef, gelooft in die boodschap. “Als we ons maar realiseren dat we deze mooie aarde delen met elkaar, en dat we ook eens moeten denken aan een ander.”

Rotterdamse clip

“Niets gaat vanzelf; als we echt iets willen bereiken dan moeten we de krachten bundelen, en verder kijken dan onze neus lang is. Zoiets simpels als een glimlach kan ons al dichter bij het geluk brengen; en streven wij niet allemaal naar een ton geluk?”

Dit bijzondere liedje is geproduceerd door Edward Boellaard en Javi Escalera. Het is uitgebracht met dank aan Warner Chapell Music, CT Music & Edizioni Cursi. Er is ook een in Rotterdam opgenomen videoclip gemaakt. Deze is te bekijken op: https://youtu.be/L1vhtI9tkWE.