RVVH had het niet makkelijk tegen Slikkerveer
RVVH had het niet makkelijk tegen Slikkerveer Foto: Roelie `t Jong

Slikkerveer weer in slotfase verslagen door RVVH

RIDDERKERK - In de finale van het Ridderkerk Toernooi stonden Slikkerveer en RVVH al tegenover elkaar. Op zaterdag 17 september speelden beide teams tegen elkaar in het kader van de KNVB beker. Dit keer werd de wedstrijd gespeeld op het Reijerpark.

In de openingsfase van de wedstrijd was duidelijk dat RVVH het initiatief naar zich toetrok en Slikkerveer het moest hebben van snelle uitbraken. In eerste minuut testte Jessie Proost de handen van Patrick Werkhoven met een schotje van veraf. Pas in de tiende minuut kon Slikkerveer ook haar eerste kans noteren. Bas Mulder werd goed vrijgespeeld op de rand van de zestien, maar zijn schot mistte precisie en ging over. Zeven minuten later was het Chevillio Halden die zichzelf goed vrij speelde op de rand van de zestien en hard uithaalde in de korte hoek, maar zijn schot ging rakelings over. Aan de andere kant probeerde RVVH de bal veelvuldig rond te spelen om een gaatje te vinden in de Slikkerveerse defensie, maar dat lukte amper. In de 20-ste minuut was het Guytano dos Santos die het probeerde met een afstandsschot, maar hij trof de lat. Voor rust waren er nog kleine kansen voor Philip Dragon en Gazar Dermedjan, maar bij de eerste stond Patrick Werkhoven goed opgesteld en bij de tweede ging de bal net over.

In de tweede helft bleef het spelbeeld hetzelfde, maar kreeg Slikkerveer meer kansen. In de 47-ste minuut ging een schot van Chevillio Halden vervaarlijk voorlangs. Drie minuten later moest Kristijan Nikolic gestrekt naar de hoek duiken op een inzet van Bas Mulder. Tussendoor schoot Philip Dragon voor RVVH tegen de paal en werd een inzet van Papito Merencia gepakt door Patrick Werkhoven. In de 69-ste minuut was het Slikkerveer dat de score opende. Chevillio Halden won het sprintduel van Philip Dragon en schoot door de benen van Nikolic de bal in de touwen: 1-0. Daarna probeerde RVVH de gelijkmaker te forceren en kwam Slikkerveer amper nog uit de eigen zestien. Een schot van Laurens de Witte ging naast en Philip Dragon zag zijn afstandsschot over gaan. In de 77-ste minuut werd Guytano dos Santos op de zestien goed vrijgespeeld en schoot de gelijkmaker binnen door de bal in de verre hoek te laten belanden, buiten bereik van Patrick Werkhoven: 1-1. Vier minuten voor tijd maakte RVVH de winnende treffer. Invaller Ibi el Koubai werd in de zestien niet goed genoegd verdedigd en kon uithalen voor de 1-2. Dat was tevens de eindstand. Slikkerveer is hierdoor uitgeschakeld in de beker.