De hoogbouw naast de nieuwbouw voor 't Ronde Sant stuit op verzet

Petitie tegen bouwplan bij Ronde Sant

RIDDERKERK - Omwonenden zijn gekant tegen hoogbouw naast de nieuwbouw voor ’t Ronde Sant in Ridderkerk. Bewoners van het appartementencomplex Palladio roepen op om mee te doen aan een petitie tegen de beoogde bouw van een tien etages tellend gebouw op de plek waar nu nog kinderopvang ‘Mundo” (direct naast ’t Ronde Sant) is gevestigd.

Bewoners van het naastgelegen complex verwachten van door dit dertig meter hoge gebouw beperking van zowel het uit- als zonlicht, verlies van privacy en parkeerproblemen. “Naar alle waarschijnlijkheid leidt dit ook tot waardevermindering van bepaalde omringende, zelfs nog in aanbouw zijnde, koopwoningen” stellen de bewoners.
De buren van ’t Ronde Sant hopen samen sterk te staan om de gemeente af te brengen van de voorgenomen wijziging van het huidige bestemmingsplan. Wie deze mening deelt kan zich vanaf nu inschrijven voor deelname aan een op te stellen petitie. Deze zal op enig moment zowel aan de gemeente Ridderkerk als aan Wooncompas worden aangeboden. Het plan voor de nieuwbouw voor ’t Ronde Sant en de het naastgelegen appartementengebouw komt van Wooncompas. Voor ‘t Ronde Sant wil men 120 zorgstudio’s in twee gebouwen van drie verdiepingen bouwen. Daarnaast zijn 60 (sociale) huurappartementen in tien bouwlagen gedacht. Het parkeren wil men met een minimale parkeernorm oplossen.
Wie ook op de handtekeningenlijst tegen de hoogbouw opgenomen wil worden kan dit met naam en (toekomstig) adres kenbaar maken aan Klaas Koetje, voorzitter van VvE Palladio:
kkoetje@planet.nl.