Twintig jaar tuinclub “Ridderspoor”

Nieuws

RIDDERKERK - De Ridderkerkse tuinclub “Ridderspoor” bestaat dit jaar 20 jaar. Deze vereniging in maart 1994 opgericht door een paar tuinliefhebbers, die een tuiniercursus hadden gevolgd bij de Volksuniversiteit in Ridderkerk. Door deze cursus waren ze zeer enthousiaste tuiniersters geworden, ook vanwege de bevlogen docent Huib van der Hoven.

De tuinclub heeft elke derde woensdag van de maand een activiteit op tuingebied. Men gaat op tuinbezoek bij elkaar of elders en regelmatig staan er lezingen, kwekerijbezoek en plantenruil op het programma. “Ridderspoor” doet ook mee aan de stekjesmarkt in het voorjaar en de tuinmarkt in het najaar, die georganiseerd worden door tuinclubs uit de regio.

Door verschillende leden zijn zelfs een paar buitenlandse reisjes gemaakt. Natuurlijk speelt de gezelligheid een rol en het kopje koffie mag dan ook niet ontbreken, maar de hoofdzaak blijft het tuinieren en kennis uitwisselen hierover. Belangstellenden kunnen voor meer informatie contact opnemen met Catharine Sipman: 0180-418047, Ingrid Paagman: 0180-412424 / ingridpaagman@gmail.com of Ellie Smelik 0180-487014 / ellie@smelikdamsteeg.net.