In actie voor schone auto's

Nieuws

RIDDERKERK - D66/GroenLinks heeft Ridderkerkers de afgelopen week werden verrast met een schone auto. Kandidaten en leden van beide partijen waren emmers, sponzen en (ecologische) autowaszeep in het weer voor het wassen van willekeurig gekozen auto’s.

Het was voor de poetsers een symbolische actie om aandacht te vragen voor auto’s met schone brandstoffen en alternatieve vervoersmiddelen. “Hoewel al lang duidelijk is dat met de groei van de automobiliteit de luchtkwaliteit daalt en de leefbaarheid in de gemeente wordt aangetast, laten nog steeds te weinig mensen de auto staan” aldus D66/GL. Met deze actie wil men automobilisten wijzen op de fiets en openbaar vervoer, thuiswerken, dichter bij het werk wonen of auto’s op alternatieve brandstoffen. “Er zijn genoeg mogelijkheden om minder uitlaatgassen te produceren, minder CO2 en minder kostbare energie te verbruiken.”