Ridderkerk door de ogen van een Chinese vrouw

Nieuws

RIDDERKERK - Van 22 juli tot 2 augustus verbleef de vrouw van Nico Lans in Ridderkerk. Ze komt uit Nanjing, China. Via social media liet zij haar familie weten hoe ze het in Ridderkerk vond.

,, Het lijkt geen zomer in Ridderkerk. Het is hier koud en in de zomer komt de temperatuur zelden boven de 30 graden. De atmosfeer in het dorp is stil, vriendelijk en vredig. Ik ben hier een paar dagen geweest en heb veel rondgelopen. Bijna iedere keer kwam ik wel in aanraking met een andere voetganger. Er waren veel vogels en wilde eenden. De lucht is altijd puur en fris, de straten zijn schoon op wat bladeren na. Soms kwam ik inwoners tegen die hun hond uitlieten en altijd kreeg ik een glimlachend ‘hallo’. Ik lijk de enige Chinees hier. Ondanks de taal heb ik me vlug aangepast. Iedere dag ging ik naar de Albert Heijn (supermarkt) om te kijken wat ik kon eten. Ik hou van dit mooie groene dorp. Volgend jaar kom ik zeker weer terug.”

????????,???,??????????30????,??,??,??????????,???????,?????,???????,?????????????????????????,??????,????????????????????,?????????,?

????????????,??????,??????????,??????‘ah’??,???????????,??,???,??????????