Hans Muntz ontving o.a. het traditionele stenen boekje, gebeiteld door kunstenares Greeth Zwering.

Gemeente zwaait Hans Muntz uit

RIDDERKERK - Hans Muntz heeft afscheid genomen van de gemeente Ridderkerk. Eerder nam hij al afscheid van de Ridderkerkse brandweer, en omdat hij zijn werk als verkeerskundig medewerker altijd heeft gecombineerd met het lidmaatschap van het vrijwilligerskorps, vond de afscheidsreceptie plaats in de brandweerkazerne aan de Jhr. van Karnebeekweg. Burgemeester Anny Attema was door ziekte verhinderd om bij het afscheid van Hans Muntz aanwezig te zijn. Daarom werd hij toegesproken door locoburgemeester Henk van Os. ,,We laten je met heel veel moeite gaan. Je bent een prettig mens in de omgang, en je staat voor iedereen en alles klaar. En dat gedurende een heel lange reeks van jaren.''
Hans Muntz begon in 1987 als 34-jarige als elektricien op de functie onderhouds- en storingsmonteur. Uiteindelijk werd hij via vooral technische functies verkeerskundig medewerker.
Hans Muntz blijft overigens nog een paar uur per week werkzaam voor de gemeente, als havenmeester. Dat duurt totdat ook voor deze functie in een opvolger is voorzien.
Hans Muntz blijft actief voor Radio Ridderkerk en handbalvereniging Saturnus '72. Voor zijn vele verdiensten als vrijwilliger werd hij op 31 maart 2016 benoemd tot Lid in de Orde van Oranje-Nassau.