Nico Bravenboer moet een jaar overslaan met zijn bluesfestival

Geen andere datum voor Bluesfestival

RIDDERKERK - Noodgedwongen heeft de Stichting Blues & Rootsmuziek Ridderkerk een streep moeten zetten door het Bluesfestival dat op 28 maart in sporthal De Fakkel zou plaatsvinden. Een vervangende datum komt er niet. "Deze bands krijg je niet meer op dezelfde dag bij elkaar. Bijzonder jammer, want we hadden dit jaar een prachtige line-up" treurt programmeur Nico Bravenboer.

Met drie Amerikaanse acts op het affiche waren het al spannende weken voor de organisatie. De angst voor afzeggingen van topact Mike Zito en zijn landgenoten werd niet bewaarheid. "We kregen juist afgelopen week nog mails dat ze hun tours in Europa willen afmaken. Vervolgens kwam de maatregel dat er geen evenementen voor meer dan honderd personen mogen. Met zo weinig bezoekers kunnen we dit niet realiseren" stelt Bravenboer. Hij is nu met zijn medebestuursleden volop bezig met de afwikkeling van het afgelaste festival. "Bij de band uit Nederland en België is er alle begrip. Met de Amerikanen wordt het misschien nog een juridisch robbertje. In hun contracten mag afgelasting bij an act of God. Dan denken ze aan een natuurramp of zo, maar dit is voor ons ook onmacht."
De stichting hoopt met haar sponsors te bereiken om bijdragen (en de daarbij behorende promotie) op te schuiven naar volgend jaar. "Het wordt een ramp als iedereen nu zijn geld gaat terugvragen. We hebben al kosten moeten maken. We willen het zo netjes mogelijk afhandelen en ik elk geval de kopers van tickets terugbetalen."
Gekochte tickets kunnen voorlopig tot 1 mei geretourneerd worden bij het voorverkoopadres waar ze gekocht zijn. Zij die online hebben gekocht krijgen persoonlijk bericht.