Het Shantykoor Albatros op het Sint Jorisplein

Shantykoor Albatros te zien bij TV Ridderkerk

RIDDERKERK - In het kader van de zomeravondconcerten zong vrijdagavond 6 augustus jl. het Shantykoor Albatros op onder de pagodetent op het Sint Jorisplein in Ridderkerk. TV Ridderkerk maakte opnamen van dit optreden. De montage hiervan wordt deze week uitgezonden.

Het Shantykoor “Albatros”, in 1998 opgericht, en bestaat momenteel uit 27 leden, waarvan er een aantal een instrument bespelen zoals accordeons, gitaar, drums en grote trom. Een uitgebreide geluidsinstallatie zorgt voor een goede zang prestatie en voor muzikale ondersteuning tijdens het optreden. Het repertoire bestaat uit shanties en daaraan verwante liederen in de Nederlandse, Engelse, Duitse en Spaanse taal. Ook is het repertoire ruim voorzien van Nederlandse liedjes met name over Rotterdam, de zee en de nostalgie van het ruime sop.

Impressie

De impressie van het optreden op het Sint Jorisplein is te zien vanaf maandag 25 oktober t/m vrijdag 29 oktober. De beelden zijn meermalen in de middag en avond te zien vanaf 15.00, 19.00 en 23.00 uur.

TV Ridderkerk is te zien op het analoge Ziggo kanaal 67+ (frequentie 840.00) en het digitale Ziggo kanaal 36 (mediabox) en kanaal 336 (CL+ module), KPN kanaal 1377, Telfort, Tele2, Vodafone, Solcon en via de mobiele APP RTV-Ridderkerk. Meer informatie is ook terug te vinden op de website: www.rtvridderkerk.nl.