Kantine VV Rijsoord opgeknapt

Sport

RIDDERKERK - Al een aantal jaar was de staat van de kantine van VV Rijsoord aan het verslechteren en februari jongstleden werden dan ook de plannen bedacht om de kantine te onderwerpen aan een grootschalige opknapbeurt.

In eerste instantie werd gedacht aan het uitbesteden van deze werkzaamheden naar plaatselijke ondernemers, maar uiteindelijk waren vele vrijwilligers bereidwillig om de handen uit de mouwen te steken. Sinds 22 juni zijn er bergen werk verzet en is de kantine uiteindelijk weer een plaatje geworden.

Nadat het plan bedacht was, was het tijd voor de planning en uitvoering. Om de kosten zo laag mogelijk te houden werden er allereerst bedrijven benaderd die de vereniging wilden helpen. In de firma’s Stemat B.V. (al het verf en de verfmaterialen), Frenoflex B.V. (kunststof vloer voor twee kleedkamers), Holland Ridderkerk (vernieuwen van uitingen als kraaienlogo, benummeringen, etc.), MSR B.V. (steigers en hoogwerker uitbesteed) en De Schouw (schoonspuiten kantine en ramen zemen) werden fantastische sponsoren gevonden.

Vele handen maakten inderdaad licht werk. Uiteindelijk zijn de volgende werkzaamheden verricht: reinigen, schuren, gronden en aflakken van de gehele buitenzijde van de kantine, reparatie en vervanging plaatdelen kantine, het verfraaien van de drie trappen in eenzelfde kleur blauw, alle deuren in de vernieuwde blauwe kleur geverfd, alle kozijnen schuren en aflakken in wit, glaslatten vervangen en andere reparaties uitgevoerd, nieuwe kleedkamer vloeren, grafische verbeteringen en nog veel meer.

De vereniging is de vele vrijwilligers en bedrijven enorm dankbaar. Zonder al uw hulp had dit nooit gekund. Rijsoord is een club waar saamhorigheid nog hoog in het vaandel staat en waar je met elkaar
tot grote hoogtes kan stijgen! De renovatie van de kantine is hier een mooi voorbeeld van.