Schoonmaakartikelen voor voedselbank

Nieuws

RIDDERKERK - De voedselbank in Ridderkerk werd recent verrast door een e-mail van Nicole Mazurel van Romaro Schoonmaakgroep met de mededeling dat de directie een geldbedrag aan de voedselbank wilde doneren.

Traditiegetrouw heeft het Ridderkerkse schoonmaakbedrijf in december een bijeenkomst, waarbij onder het genot van een hapje en een drankje de kerstpakketten worden uitgereikt aan de ± 450 medewerkers. Tijdens deze feestelijke middag kan het personeel een kaartje voor de loterij kopen, waarmee ze kans maken op mooie prijzen die Romaro Schoonmaakgroep ter beschikking stelt. De opbrengst is door het bedrijf verdubbeld en, afgerond naar € 1000,--, ter beschikking gesteld aan de voedselbank.

In overleg met de coördinatrices van de voedselbank en in het kader van “Romaro maakt schoon” is besloten om van dit geld was- en schoonmaakmiddelen aan te schaffen. Die zullen de komende periode worden toegevoegd aan de circa veertig voedselpakketten, die wekelijks worden uitgedeeld. Onder het personeel van Romaro is ook een inzameling gehouden van kleding en speelgoed. Het speelgoed gaat eveneens naar de voedselbank, die het zal uitdelen aan kinderen die het komend jaar jarig zijn. De kleding wordt afgeleverd bij de kledingbank in Ridderkerk.