Kennismaken met hockey

Sport

RIDDERKERK - Tijdens de kerstvakantie kan de Ridderkerkse jeugd kennismaken met hockey! Like Moving 2 organiseert op maandag 29 december een zaalhockeyclinic in samenwerking met SportWays.

Like Moving 2 is een sportief initiatief van de Rabobank en Sport en Welzijn. Dit onderscheidende bewegingsconcept is voor en door jongeren. Daarbij is het uitgangspunt om de jeugd meer te laten bewegen op een wijze die bij hen past. Uit recent onderzoek is gebleken dat ook hockey enorm populair is onder de doelgroep.

In samenwerking met SportWays wordt er daarom een uitdagende clinic aangeboden om zo de jeugd bekend te maken met hockey. De clinic bestaat uit een gamecircuit in combinatie met snelheidsmeter, ballenkanon en een uitgebreide techniek clinic. Na afloop van het evenement gaan de deelnemers naar huis met een leuke gadget. De clinic is van 9.30 tot 11.30 uur voor jongens en meisjes in de leeftijd van 10 tot 15 jaar. Inschrijven kan vanaf 1 december via: www.sportenwelzijn.nl/sport-en-bewegen.