Kampioenschap van Ridderkerk

Sport

RIDDERKERK - Binnen enkele weken zal er weer gestreden gaan worden om het voetbalkampioenschap van Ridderkerk. De winnaar mag dan een jaar lang de Jacques van der Linden wisselbokaal in de prijzenkast zetten. De wedstrijden vinden dit jaar allen plaats op sportpark De Berg, de thuisbasis van zaterdag 2e klasser SV Bolnes. Kunnen SV Bolnes, VV Rijsoord of SV Slikkerveer na zeven jaar RVVH er eindelijk eens van weerhouden de toernooiwinst te pakken?

Op dinsdagavond 4 augustus treedt gastheer SV Bolnes om 20 uur aan tegen de kersverse topklasser RVVH. Vervolgens spelen een dag later, ook om 20 uur, zaterdag 1e klasser VV Rijsoord en zondag 2e klasser SV Slikkerveer tegen elkaar om een plek in de finale. De winnaars van beide wedstrijden spelen vervolgens op zaterdag 8 augustus om 14.30 uur tegen elkaar in de finale om het Ridderkerks kampioenschap. Deze wedstrijd wordt om 12 uur voorafgegaan door de kleine finale tussen de verliezers van de wedstrijden op dinsdag- en woensdagavond.

De toegang is gratis. De clubs nodigen iedereen uit om hen te komen ondersteunen tijdens dit toernooi.