Wake voor vluchtelingen

RIDDERKERK - Op zondag 10 januari is er in de Irenekerk in Slikkerveer een wake voor vluchtelingen. Er wordt deze middag in de kerk stil gestaan bij de mensen die vanwege dreiging en geweld hun huis en haard moesten verlaten en de moeilijke weg gingen om elders een nieuw bestaan op te bouwen.

Tijdens dit samenzijn zal gesproken worden door burgemeester Anny Attema, Dhannah Ollong van de Stichting Vluchtelingenwerk Maasdelta (locatie Ridderkerk) en dominee Herman Offringa, predikant van de Protestantse gemeente Ridderkerk-Rijsoord en consulent van de Protestantse gemeente Irenekerk. Een projectkoor van diverse Ridderkerkse kerken verleent muzikale medewerking. Na de wake wordt een collecte gehouden voor het Vluchtelingenwerk. Ook is iedereen na afloop welkom voor koffie in de Irenezaal.

De samenkomst in de kerk aan het Electropark 17-19 (ingang van het park naast Oranjestraat 32) begint om 16 uur.