'Muziekvisite' voor Reyerheem

RIDDERKERK - Op vrijdag 1 december organiseert de Reyerheem in Ridderkerk in samenwerking met het Servicebureau Onderwijs&Cultuur een middag met 'Muziekvisite'. Van 14.00 tot 15.30 uur is dirigente, muziekdocent en vocal-coach Trea Kuijsten in het verzorgingshuis en gaat ze in gesprek met de bewoners en gasten.

Iedereen mag aan Trea van alles vragen over het vak als professional in de muziekwereld en haar passie voor muziek. Trea geeft een letterlijk kijkje in haar muzikale leven door middel van filmpjes. De visite wordt afgesloten met een masterclass, waarbij Trea de basisbeginselen van zingen aanleert. Een project  waarbij inwoners uit Ridderkerk elkaar ontmoeten, middels diverse cultuurdisciplines, waar oude verhalen herleven en nieuwe herinneringen gemaakt worden.
Zowel inwoners van de Reyerheem als muziekliefhebbers en andere geïnteresseerden uit Ridderkerk zijn op deze middag van harte welkom. . De kosten bedragen € 7,50 per persoon. Aanmelden is nodig en kan via Karin de Rooij: karin.de.rooij@aafje.nl of 06-13085233.

Muziekvisite is onderdeel van 'Cultuur Dichtbij', een samenwerkingsverband tussen de Reyerheem en het Servicebureau Onderwijs&Cultuur. De cultuurregisseur van de gemeente Ridderkerk is bij dit project betrokken als aanjager en verbinder. Cultuur, het actief iets doen met kunst, wordt gezien als een van de middelen om de positieve gezondheid te bevorderen.