Pieten Pret met DrumTastic

RIDDERKERK - Op zaterdag 2 december zal vanaf 12.00 uur een DrumTastic plaatsvinden onder de pagodetent aan het Sint Jorisplein in Ridderkerk.
Dit is een swingende drum work-out op fitnessballen met een doorsnede van 75 centimeter. Deze ballen liggen op in hoogte verstelbare blokken, zodat de DrumTastic gegeven kan worden aan kinderen vanaf vijf jaar, maar ook volwassenen kunnen er veel plezier aan beleven. De clinic zal begeleid worden door tal van Pret Pieten die voor de nodige hilariteit zullen zorgen.
De DrumTastic begint op een goed instapbaar niveau dat voor elke deelnemer goed te volgen is. De clinics die volgen worden deze steeds uitgebreid en toegepast in diverse bewegingsvormen waarbij niet alleen op de "eigen" bal gewerkt wordt, maar ook op de ballen van andere deelnemers. Zo kan er gewerkt worden in rijen naast elkaar, achter elkaar, of in een cirkelvorm, waardoor een nieuwe bewegingsdimensie ontstaat.
Kinderen die verkleed of geschminkt zijn als Piet krijgen een leuk cadeautje mee naar huis van de uitdeelpieten, die de gehele middag in het Winkelhart van Ridderkerk te vinden zijn.

Lekker fit
Drumtastic is opgericht door de Rotterdamse gymleraar Robin Verhagen, die hiermee sinds 2010 clinics verzorgt. In Rotterdam gebeurt dat ook in samenwerking met het project "Lekker Fit". De stad zet zich met dit programma in voor een gezond gewicht en voldoende beweging voor kinderen.