Foto: Johan Kruithof

Kerstmiddag met De Zonnebloem

RIDDERKERK - De afdeling Ridderkerk van De Zonnebloem organiseerde op donderdag 16 december een kerstmiddag in De Loods. Het werd een gezellig samenzijn met 56 gasten en 20 vrijwilligers.
Een aantal vrijwilligers had voor deze middag etagères gemaakt van oude kopjes en borden. Die kwamen goed uit de verf met alle lekkernijen die men deze middag voor de genodigde ouderen kon presenteren. Verschillende sponsors zorgden ervoor dat de schalen rijkelijk gevuld konden worden. Naast de bijdragen van diverse winkeliers zorgden ook leerlingen van het Máximacollege voor heerlijke hapjes. Voor muzikale traktaties zorgde zangeres Elly Lockhorst. Zij zong sfeervolle en vrolijke kerstliedjes. Daarnaast bracht ze iedereen aan het zingen en soms op de dansvloer met medleys van Nederlandse klassiekers. In dit gezelschap kende iedereen bijvoorbeeld de liedjes van Dorus nog woord voor woord.
Voor De Zonnebloem-afdeling zelf was het ook een beetje feest. Met haar activiteiten is Els Bakker dit jaar één van de genomineerden voor de Jaap van der Graafprijs, de jaarlijkse vrijwilligersprijs van de gemeente Ridderkerk
De Zonnebloem bedankt voor deze middag Van der Valk, Hema, Jumbo, Dirk van der Broek, chocoladeatelier Van Noppen, bakkerij Voordijk, brood- en banketbakkerij Van der Linden, Smiley's Giftshop, Bloemenhuis Van der Waal en het Máximacollege.