Gastles op gemeentehuis voor Ds G.H. Kerstenschool

RIDDERKERK - Woensdag 7 maart werden de  groepen 8A en 8B van de Ds. G.H. Kerstenschool tegen 9.30 ontvangen in de raadszaal van het gemeentehuis. Nadat iedereen een mooi plekje had gezocht startte de gastles door dhr. Bakker van de SGP-jongeren. Aan de hand van het lesboekje: "Regeren doe je zo", werd op een eenvoudige manier behandeld wat er allemaal komt kijken bij het "regeren" van Ridderkerk. Een echte microfoon met spreekknopje verhoogde in ieder geval de aandacht en betrokkenheid! Ondanks dat ze niet echt gebruikt mochten worden. Na een korte pauze met een heerlijke beker fris was iedereen weer opgefrist voor de tweede ronde van het programma. Dhr. Kranendonk van de SGP-fractie vertelde hoe een raadsvergadering er nu precies aan toegaat. Tenslotte werd er nog  even "echt" gedebatteerd! De stelling was: "Voortaan moet iedereen verplicht op de fiets naar school". De ene zaalhelft moest tegenargumenten bedenken, de andere helft argumenten voor. Het viel lang niet altijd mee! Om te wachten tot jij mocht spreken, maar ook niet om met goede argumenten de "tegenpartij" te overtuigen. Tenslotte werd na een hoofdelijk stemming het plan unaniem verworpen! Een bijzondere ervaring deze ochtend, maar ook een hele leerzame!