Pascal van der Velde en Matthijs Valkenwoud

Zomerconcert in Boezemkerk

RIDDERKERK - Op zaterdag 13 juli is het jaarlijkse zomeravondconcert in de Boezemkerk te Ridderkerk-Bolnes. Naast de 'vaste musici' Marien Stouten (orgel) en Jan Peter Teeuw (piano / orgel) zijn er als gastsolisten de trompettisten Pascal van der Velde en Matthijs Valkenwoud.

Deze twee gerenommeerde musici hebben beiden een omvangrijke internationale carrière opgebouwd, maar staan ook als duo bekend om hun briljante trompetspel. Van der Velde studeerde trompet aan de conservatoria van Utrecht en Barcelona. Hij speelde trompet bij diverse musicalproducties en als solist bij gerenommeerde orkesten. Daarnaast werkte hij mee aan vele cd-opnamen. Pascal heeft een lespraktijk in Amerongen en Rotterdam. Valkenwoud studeerde trompet aan het conservatorium van Den Haag. Evenals Pascal speelde hij in vele musicals en met diverse orkesten. Als solist gaf hij in 2015 concerten in India en Zwitserland. Pascal geeft trompetles en dirigeert diverse muziekverenigingen.
Het programma voor de avond in de Boezemkerk is zeer gevarieerd met klassieke meesterwerken, populaire composities, een orgelimprovisatie op verzoek en samenzang. Deze muzikale avond voor het hele gezin begint om 19.30 uur. De kerkdeuren aan de Pretoriusstraat 2 zijn een halfuur eerder open. De toegang is gratis. Wel is er een collecte voor de onkosten bij de uitgang. Halverwege het concert is er een pauze met gelegenheid om wat te drinken. Tevens zijn er dan, evenals na afloop van het concert, cd's en bladmuziek te koop.