Agnes Clement kreeg de eerste prik in sporthal De Wissel.

Vaccineren begonnen in sporthal De Wissel

RIDDERKERK - Vanmorgen is het vaccineren op gang gekomen in sporthal De Wissel in Ridderkerk. De eerste prik werd even na 8.00 uur gezet in de arm van Agnes Clement.

Voor deze eerste dag van de Ridderkerkse priklocatie van de GGD zijn 770 afspraken gemaakt. Dat is nog iets onder de capaciteit die De Wissel met acht prikstraten heeft. “De eerste dag beginnen we altijd met iets minder. We verwachten hier dagelijks tussen de 1000 en 1200 prikken te kunnen zetten” zegt locatiemanager Evelien van den Broek.

Oproep vaccineren

Burgemeester Anny Attema opende de priklocatie met een oproep tot vaccineren: “Laat je inenten als je de oproep krijgt. Het is echt de enige way-out om van dat ellendige virus af te komen.”

De burgemeester is blij dat het vaccineren nu ook mogelijk is de eigen gemeente. “Ridderkerkers hoeven nu niet meer de halve provincie door. Ze kunnen terecht in deze mooie sporthal. Sporten is belangrijk en gezond, maar prikken is nu belangrijker voor onze gezondheid.”