Cake voor de leden van Poseidon '56.

Stil jubileum van zwemvereniging Poseidon 56

RIDDERKERK - Op 11 juni vierde zwem en polovereniging Poseidon’ 56 haar 65-jarig bestaan, maar vanwege het Corona virus was het nog niet mogelijk om dit heuglijke feit samen met de leden te kunnen vieren. Alle leden ontvingen een bescheiden lekkernij van een lokale bakker. Op een later tijdstip zal het jubileum uitbundig worden gevierd met de leden en genodigden.

Sinds de oprichting in 1956 is de vereniging onlosmakelijk verbonden met Ridderkerk en traint bijna dagelijks in de Fakkel. De vereniging kent verschillende afdelingen, waaronder waterpolo, zwem, trim en master, die dagelijks trainen in het zwembad. De waterpoloërs halen regelmatig de media met hun overwinningen in de regio.

De jeugd is sterk vertegenwoordigd, ca. 100 van de 300 leden vormen een belangrijke pijler, die worden begeleid door zeer ervaren en gekwalificeerde trainers zowel op zwem als waterpolo gebied. Jaarlijks worden er verschillende zwem en polo activiteiten georganiseerd, en gaat men in september op kamp met de jeugd.

Masterprogramma

Sinds de oprichting heeft de vereniging een redelijk stabiel ledenbestand van ongeveer 300 leden. Toch zit de vereniging niet stil, de komende jaren staan enkele wervende activiteiten op de agenda, waaronder het uitbouwen van het zogenoemde masterprogramma.

Met de laatste bestuurswisseling eerder dit jaar heeft de vereniging afscheid genomen van een markante voorzitter, Tonia Ruybroek, die met haar jarenlange inzet alle bestuurs- en trainingsfuncties heeft doorlopen, maar op afstand bij de vereniging betrokken blijft. Tevens vierde de vereniging de benoeming van bestuurslid Ditty Romijn als Lid in de Orde van Oranje-Nassau, vanwege haar bijzondere en jarenlange inzet voor de zwemsport.