Vertrokken voor feestelijke avondvierdaagse

RIDDERKERK - Burgemeester Marco Oosterwijk en kinderburgemeester Meike Oosterwijk gaven maandagavond het startsein voor de avondvierdaagse in Ridderkerk. Met een druk op de knop zetten ze een bellenblaasmachine in werking, waarna de lopers met muziek van de Hooi- en Strokapel konden vertrekken. De SER-werkgroep Avond4daagse hoopt op de slotavond van het wandelfeest zo’n tweeduizend medailles uit te reiken op het Koningsplein.

75ste jaar
Met deze editie wordt het 75ste jaar van de avondvierdaagse in Ridderkerk gevierd. Dit jubileum gaat ook gevierd worden in de Ridderkerkse Oudheidkamer. Van 7 juni t/m 22 juli is er in het museum een tentoonstelling over de avondvierdaagse met veel foto’s uit de oude doos. Bij deze expositie zal ook een nieuw boekje van de Stichting Oud Ridderkerk verschijnen.