“Lichtpuntjes” in de Protestantse kerk te Bolnes

RIDDERKERK - Op 24 december zou er een groots kerstherbergprogramma worden aangeboden in de kerk aan de Pretoriusstraat 56 in Bolnes. Door corona is dit feest met workshops, een maaltijd, volkskerstzang, een projectkoor en tentoonstellingen geschrapt. Bepaalde onderdelen zijn echter in aangepaste vorm ondergebracht in de kerstdienst op zaterdagmorgen 25 december.

Het wordt een dienst vol variatie met een laagdrempelig karakter. Wat maakt het programma zo bijzonder? Er werkt een Dickenskoor mee, een kwartet van zangers. Een musical over geluk is omgevormd tot een podcast met stemmen, beelden en eigen filmpjes waarin mensen in 1 minuut iets vertellen over geluksmomenten. Het kerstverhaal wordt verteld in gezongen en gesproken vorm. Er is aandacht voor de klokken, voor de ‘feestschalmeien’ van de herders en voor de muziek die ‘Midden in de winternacht’ te horen was. Natuurlijk steken we licht aan voor mensen die bij uitstek aandacht en zorg nodig hebben. We zingen bekende Kerstliederen. Het geheel heeft als thema “Lichtpuntjes” en zal worden geleid door pastor/opbouwwerker Ria Keijzer - Meeuwse. Het programma begint om 9.15 uur met een kwartier kerstsamenzang met het Dickenskoor. Om 9.30 uur begint de kerkdienst. Vanwege het aantal zitplaatsen en de coronaregels geldt de afspraak dat u zich moet aanmelden voor 23 december bij Wil Wendrich, tel. 0180-487050. Wees er snel bij, want vol is vol.