Genomineerden voor vrijwilligersprijzen

Nieuws

RIDDERKERK - Op zaterdag 15 maart worden de Ridderkerkse prijzen voor vrijwilligers uitgereikt tijdens het jaarlijkse “Feest der Giganten”. Burgemeester Anny Attema zal op deze avond de Jaap van der Graaf-prijs overhandigen aan de vrijwilliger van het jaar. Daarnaast wordt een groep in het zonnetje gezet met een vrijwilligersprijs.

Genomineerden voor de titel Ridderkerkse vrijwilliger van het jaar zijn: Dirrie Flach, Aad Hoogendijk, Nel Meijer, Sam Sibarani, Ria de Snoo en Jos de Vos. In de race voor de groepsprijs zijn: Stichting Kledingbank Ridderkerk, Klantenplatform voor Minima Ridderkerk, Wijkideeteam Oost, Auti-team van SV Slikkerveer en de vrijwilligersgroep van woonvoorziening De Bun.

Met de vrijwilligersprijzen wil de gemeente haar waardering tonen voor de enorme inzet van de vrijwilligers, die zich het afgelopen jaar hebben ingezet in Ridderkerk. Voor de genomineerden heeft de jury een keuze gemaakt uit vele inzendingen.

Laatste kaarten
Het “Gala der Giganten” is een feest voor alle vrijwilligers die in Ridderkerk actief zijn. Het festijn in de zalen van De Loods en De Gooth heeft dit jaar als thema “Glitter & Glamour”. Met de activiteiten in verschillende zalen wordt gemikt op een breed publiek. Zo kan er gedanst worden op lekkere discomuziek en klinkt er een heel ander geluid in de zaal waar jazzy muziek wordt gebracht door Daantjes Bluesband. Er is ook ruimte om rustig met elkaar te praten. Voor extra entertainment zorgen een karikaturist en magiekunstenaar Rafael Scholten. De feestgangers kunnen zich met veel glitters, boa’s, paillettenjurken en smokings kleden naar het thema, maar men is ook welkom in een gewone kloffie.
De inloop voor het feest is vanaf 20.00 uur. Rond 20.45 worden de vrijwilligersprijzen uitgereikt. Aansluitend zal het gezellig toeven zijn tot 00.30 uur. Vrijwilligers kunnen zich nog via hun organisatie aanmelden voor deze avond, maar het aantal kaarten is beperkt. Voor meer informatie kunnen clubs contact opnemen met Jacqueline Revier van Connect2Act: j.revier@sportenwelzijn.nl of 0180-430440.