Streefbedrag ruim gehaald

RIDDERKERK - Esther de Koning heeft vrijdagavond het Groot Dictee Ridderkerk gewonnen. Zij was in 2010 ook al winnares van de eerste editie van het driejaarlijkse dictee van Rotary Ridderkerk. De eerste prijs werd dit keer behaald met acht fouten. Pieter de Vlaam was tweede met negen fouten en Maaike Siepman derde met elf fouten. Het gemiddelde foutpercentage van de 76 deelnemers in het 200 woorden tellende dictee was 24,8. Een deelnemer kreeg zijn werk terug met 50 rode strepen. De echte winnaar van de door Frits Sissing gepresenteerde dicteeavond was Invaliden Sportvereniging Ridderkerk (ISR), waarvoor de Rotary een cheque van 10.000 euro kon presenteren. Boven dit streefbedrag voor de gehandicaptensport werd met deze avond 5950 euro meer verdiend voor andere lokale doelen. Gesponsorde dicteeschrijvers brachten 7250 euro in. Daarnaast werd 8700 euro met advertenties verdiend. Over drie jaar hoopt de Rotary weer een dictee te presenteren.