300ste tentoonstelling in Oudheidkamer

RIDDERKERK - Op dit moment exposeren de leden van schildersclub Gilde Ridderkerk Centrum-West in de Oudheidkamer Naast het bijzondere werk van deze kunstenaarsgroep is er nog één aspect heel bijzonder:  Het is de 300ste wisselexpositie in de Oudheidkamer!

Het is een van de heuglijke feiten in afgelopen paar jaar voor de Stichting Oud Ridderkerk, want in 2015 bestond de Stichting 50 jaar en twee jaar daarvoor de Oudheidkamer (het werkgebouw van de Stichting) 30 jaar. In 33 jaar zijn er nu dus 300 wisseltentoonstellingen geweest.

Deze tentoonstellingen komen tot stand door de werkgroep Wisseltentoonstellingen. De werkgroepleden werken met veel toewijding en enthousiasme aan de invulling van de tentoonstellingsagenda, die per jaar wordt vastgesteld. De belangstelling om te mogen exposeren is zo groot dat plaatsruimte voor een tentoonstelling vaak al voor jaren later wordt gereserveerd. Dit ondanks het feit dat alle tentoonstellingen op de een of andere wijze een relatie moeten hebben met Ridderkerk.

Aanmelden

In principe kan iedereen (personen, groepen, bedrijven, verenigingen en dergelijke uit Ridderkerk) zich aanmelden die iets interessants en van historisch belang heeft. Te denken valt onder meer aan geschiedkundige feiten, jubilea, kunst, verzamelingen etc..

Aanmelden kan door het sturen van een mailtje naar het bekende e-mailadres info@oudridderkerk.nl of door middel van een briefje aan de Oudheidkamer, Kerksingel 26, 2981EH Ridderkerk. Voor nadere informatie zal contact worden opgenomen door een van de leden van de werkgroep Wisseltentoonstellingen, waarna wordt bezien of het op de tentoonstellingsagenda geplaatst kan worden.

Vooralsnog kan men tot en met 25 februari genieten van het fraaie werk van de Gilde schilders! De entree is zoals altijd gratis.